۱۳۸۹ مرداد ۲۱, پنجشنبه

نیت ماه رمضان

http://t1.gstatic.com/images?q=tbn:ADA5XtKYd9GdJM:http://www.foto.ir/Photos/Gallery/24137.jpg&t=1


هزار شکر که دیدم به کام خویشت باز
ز روی صدق و صفا گشته با دلم دمساز

روندگان طریقت ره بلا سپرند
رفیق عشق چه غم دارد از نشیب و فراز

غم حبیب نهان به ز گفت و گوی رقیب
که نیست سینه ارباب کینه محرم راز

اگر چه حسن تو از عشق غیر مستغنیست
من آن نیم که از این عشقبازی آیم باز

چه گویمت که ز سوز درون چه می‌بینم
ز اشک پرس حکایت که من نیم غماز

چه فتنه بود که مشاطه قضا انگیخت
که کرد نرگس مستش سیه به سرمه ناز

بدین سپاس که مجلس منور است به دوست
گرت چو شمع جفایی رسد بسوز و بساز

غرض کرشمه حسن است ور نه حاجت نیست
جمال دولت محمود را به زلف ایاز

غزل سرایی ناهید صرفه‌ای نبرد
در آن مقام که حافظ برآورد آواز....


این فال رو به نیت ماه رمضان باز کردم ...

حافظ همیشه منعکس کننده روح و حس درونی ام بوده :)

امیدوارم همه مردم دنیا به آرامش برسند آرامش درونی که از چشمها یافت بشه

مثل رنگ خدا ...


۲ نظر:

  1. منم که دیده به دیدار دوست کردم باز

    چه شکر گویمت ای کارساز بنده نواز

    نیازمند بلا گو رخ از غبار مشوی

    که کیمیای مراد است خاک کوی نیاز

    ز مشکلات طریقت عنان متاب ای دل

    که مرد راه نیندیشد از نشیب و فراز

    طهارت ار نه به خون جگر کند عاشق

    به قول مفتی عشقش درست نیست نماز

    در این مقام مجازی بجز پیاله مگیر

    در این سراچه بازیچه غیر عشق مباز

    به نیم بوسه دعایی بخر ز اهل دلی

    که کید دشمنت از جان و جسم دارد باز

    فکند زمزمه عشق در حجاز و عراق

    نوای بانگ غزل‌های حافظ از شیراز

    پاسخحذف
  2. منم که دیده به دیدار دوست کردم باز....

    پاسخحذف