۱۳۸۸ مرداد ۱۹, دوشنبه

می عشق از مولا علی




قرات التوراه والانجيل والزبور و الفرقان، و اخترت من كل كتاب كلمه، فمن التوراه :

من صمت نجا، و من الانجيل: من قنع شبع، و من الزبور: من ترك الشهوات سلم من الافات،

و من الفرقان: «و من يتوكل علي الله فهو حسبه»


علي (ع) فرمود: تورات و انجيل و زبور و فرقان را خواندم و از هر كتابي كلمه اي را انتخاب كردم،

از تورات؛ هر كس سكوت كرد، (از بلاها و مهلكه ها) نجات يابد.

و از انجيل: هر كس قانع باشد، سير گردد.

و از زبور (حضرت داود(ع)): هركس شهوات را ترك كند، از آفات در امان خواهد بود،

و از قرآن :هر كس بر خدا توكل كند، خداوند او را كفايت مي كند (1) .

-------------------------------


« عباد الله ! زنوا انفسكم قبل ان توزنوا و حاسبواها من قبل ان تحاسبوا »

ترجمه: اي بندگان خدا! خود را بسنجيد قبل از آنكه مورد سنجش قرار گيريد ،


و به حساب خود رسيدگي كنيد پيش از آنكه به حسابتان رسيدگي كنند.(2)



-------------------------------------

2-نهج البلاغه/ خطبه ۹۰

1- مواعظ العدديه، آيت الله مشكيني، ص 221 به نقل از روزنامه كيهان



۲ نظر:

  1. سلام از وبلاگ زیبایتان بهره فراوان بردیم

    عجرکم عندالله
    موفق وژایدار بمانید.

    پاسخحذف
  2. سلام..مرسی که دوباره به و بلاگم اومدین و خوشحالم که کامنت دفعه ی قبلم ناراحت نکرده شما رُ ..از مطلبتون استفاده کردم آموزنده بود..به امید روزهای بهتر

    پاسخحذف